Home » » 10 Tips Untuk Memulakan Perniagaan

10 Tips Untuk Memulakan Perniagaan

Written By Various Free Tips on Sunday, February 21, 2010 | 4:48 AM




Saya menulis Entrepreneur.com 's Young Entrepreneur medan kerana saya percaya ada terlalu sedikit sumber secara langsung menangani nonakademisi cubaan dan kesengsaraan wajah pengarah muda di sepanjang perjalanan mereka. Bila mungkin, saya menggalakkan-dan-peneroka dan pengusaha yang ditubuhkan untuk membimbing generasi selepasnya mimpi-pencari, sebab inilah orang dalam wawasan dan pendidikan yang akan memberikan landasan bagi pengusaha besok. Dengan itu, di sini adalah 10 nasihat yang saya berharap seseorang telah diberikan kepada saya sebelum saya melancarkan usaha pertama saya.

Fokus. Fokus. Fokus.
Banyak pengusaha pertama kali merasa perlu untuk melompat di setiap "peluang" mereka datang. Peluang sering serigala dalam pakaian domba. Menghindari sisi-dilacak. Juggling beberapa usaha akan menyebar anda tipis dan mengehadkan baik keberkesanan dan produktiviti anda. Melakukan satu hal dengan sempurna, bukan 10 perkara buruk. Jika anda merasa perlu untuk melompat ke projek lain, yang mungkin berarti sesuatu tentang konsep sebenar anda.

Tahu apa yang anda lakukan. Lakukan apa yang anda ketahui.
Jangan memulakan perniagaan hanya kerana kelihatan seksi atau menawarkan keuntungan hipotetis besar dan kembali. Lakukan apa yang anda cintai. Perniagaan dibina dengan kekuatan dan bakat anda akan memiliki kesempatan lebih besar untuk sukses. Itu tidak hanya penting untuk mencipta perniagaan yang menguntungkan, itu juga penting bahawa anda senang menguruskan dan tumbuh itu hari demi hari. Jika hati anda tidak di dalamnya, anda tidak akan berjaya.

Mengatakannya dalam 30 detik atau tidak mengatakannya sama sekali.
Dari kesempatan pertemuan dengan pelabur untuk pelanggan yang aneh, selalu siap untuk gelanggang perniagaan anda. Negara misi anda, perkhidmatan dan tujuan dalam sebuah cara ringkas dan jelas. Fit gelanggang kepada orang. Kurang selalu lebih.

Tahu apa yang anda tahu, apa yang anda tidak tahu dan siapa tahu apa yang anda lakukan tidak.
Tidak ada yang tahu segalanya, jadi jangan datang lepas sebagai know-it-all. Round diri anda dengan penasihat dan mentor yang akan memelihara anda untuk menjadi pemimpin yang lebih baik dan pengusaha. Mencari berjaya, berpengetahuan orang dengan siapa anda berkongsi dan saling kepentingan bersama tujuan perniagaan yang melihat nilai dalam bekerja dengan anda untuk jangka panjang.

Bertindak seperti sebuah syarikat baru.
Lupakan tentang kantor mewah, mobil cepat dan akaun pengeluaran lemak. Dompet anda adalah syarikat anda hidup-darah. Amalan dan sempurna seni menjadi hemat. Mengawasi setiap dolar dan triple-menyemak setiap pengeluaran. Mempertahankan overhead yang rendah dan mengelola arus kas secara berkesan.

Belajar di bawah api.
Tidak ada buku perniagaan atau rancangan perniagaan dapat meramalkan masa depan atau sepenuhnya mempersiapkan anda untuk menjadi seorang pengusaha sukses. Tidak ada yang namanya rencana yang sempurna. Ada jalan sempurna atau salah satu kurang bepergian. Pernah terjun langsung ke bisnis baru tanpa pemikiran atau perancangan, tetapi jangan menghabiskan waktu berbulan-bulan atau bertahun-tahun menunggu untuk mengeksekusi. Anda akan menjadi pengusaha bulat baik saat diuji di bawah api. Hal yang paling penting yang boleh anda lakukan adalah belajar dari kesalahan - dan tidak pernah membuat kesalahan yang sama dua kali.

Tak seorang pun akan memberi anda wang.
Sana, aku mengatakannya. Tak seorang pun akan melabur di dalam kamu. Jika anda memerlukan sejumlah besar modal untuk memulakan usaha anda, kembali ke papan gambar. Menemukan titik awal dan bukan sebuah titik akhir. Mahal menurunkan rancangan dan megah pengeluaran. Menyederhanakan ide sampai hal itu dapat ditapis sebagai usaha tahap awal. Menemukan cara untuk membuktikan model perniagaan anda dgn sedikit wang anggaran. Menunjukkan nilai anda sebelum mencari pelaburan. Jika konsep ini berjaya, peluang anda untuk mengumpul modal daripada pelabur akan secara dramatis meningkatkan.

Sehat.
Tidak, aku bukan ibu kamu. Namun, saya berjanji bahawa anda akan jauh lebih produktif apabila anda lebih memperhatikan diri anda sendiri. Kewirausahaan adalah sebuah gaya hidup, bukan 9-ke-5 profesi. Bekerja untuk titik kelelahan akan membakar anda dan membuat anda kurang produktif. Jangan membuat dalih. Makan dengan benar, sukan dan mencari waktu untuk diri sendiri.

Tidak jatuh korban B. S. anda sendiri
Jangan bicara waktu bicara kecuali jika anda boleh berjalan di jalan. Tindakan tidak terkesan dengan perbualan. Menyokong perniagaan anda dengan antusias, namun selera. Elakkan melebih-lebihkan kebenaran dan menggembar-gemborkan jauh mencapai matlamat sebagai kepastian. Ringkasnya, disiapkan atau tutup mulut.

Tahu kapan untuk berhenti.
Bertentangan dengan kepercayaan popular, kapten cerdas tidak turun dengan kapal. Jangan pergi pada tugas orang bodoh yang demi ego. Tahu kapan waktunya untuk berjalan pergi. Jika idea anda tidak panci keluar, merenungkan apa yang salah dan kesalahan-kesalahan yang dibuat. Menilai apa yang akan anda lakukan secara berbeza. Tentukan bagaimana anda akan menggunakan hard-belajar ini pelajaran untuk lebih baik diri sendiri dan masa depan anda usaha keusahawanan. Kegagalan tidak boleh dielakkan, tetapi entrepreneur sejati akan menang atas kesulitan.
Share this article :

0 comments:

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Free Online Business Tips - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Premium Blogger Template